maanantai 2. syyskuuta 2013

Syksyn tytär ja pikkuprinsessa

Olen viime aikoina huomannut pitäväni syksystä ja odottavani sitä kuinka puun lehdet muuttuvat ruskeiksi, oransseiksi, keltaisiksi ja punaisiksi, eli syksyn värit tulevat voimaan pitkän kesän jälkeen. Yleensä ottaen pidän kesästä, mutta viime aikoina jatkuvat lämpimät ilmat ovat aavistuksen kyllästyttäneet, sillä minulla kaapissa odottaa oikea sukkahousuarsenaali, pitkähihaisia mekkoja ja ihania takkeja, joita haluaisin päästä käyttämään. Silti olen tyytyväinen, että vielä syyskuussakin ulkona tarkenee lyhyessä hameessa ja t-paidassa.


Kävimme taas Mikkelissä katsomassa pikkuveljelle kämppää, tai oikeastaan pikkuveli sitä kämppää katsoi kihlattunsa kanssa, kun minä hortoilin Stellassa ja Akselissa menemään. Etsin tekonahkahametta ja löysin Lindexiltä viimeisen koon 38 hameen, mutta lopulta se näytti varsin rumalta ylläni niin jäi ostamatta ja H&M:llä ei tekonahkahametta ollutkaan kellohelmaisena paikan päällä myynnissä ja vaikka olisi ollutkin, olisi se varmaan ollut sellainen roiskeläppä, ettei tällaisen kypsään ikään ehtineen naisen levinnyt perse sinne mahtuisi :D
Sen sijaan ostin itselleni farkut Lindexiltä 10€ alennuksella, koska vaikka minulla on kymmenet sukkahousut ja hameita ja mekkoja, on housuissakin joskus puolensa ainakin näin syksyn saapuessa. Minulla on yhdet erittäin hyvin istuvat tekonahkahousut, yhdet kaikkialta muualta paitsi takapuolesta hyvin istuvat nahkalook-farkut, joissa on niin matala vyötärö, että työmiehen hymy paistaa aina istuessa ja sitten minulla on H&M:n halpisfarkut 9.95€/kpl, joissa on koossa 29/32 törkeän leveä vyötärö ja niin kapeat lahkeet, ettei niissä istuta verenkierron katkeamisuhalla, joten farkut tulivat tarpeeseen, koska tekonahkahousuja ei ihan joka paikassa viitsi tai voi käyttää.
Nämä Lindexin farkut ovat slim-mallia, kokoa 29/32 ja istuvat täydellisesti, eikä matala vyötärö tosiaankaan ole niin matala kuin Fugan farkuissani. Kokeilin farkkuja huvikseni, mutta totesin, että kun kerran oli -10€ päivät niin ostin ne.
Glitteristä ostin helmikoruja ja hiusnipottimen, kun oli kaikki tuotteet Osta 3 maksa 2 -tarjouksessa. Olisi varmaan ollut viisasta ottaa kolmanneksi tuotteeksi jotain muuta kuin 1.90€ maksava hiusnipsi, mutta totesin, että eiköhän yksi helmikaulakorusta, -rannekorusta ja -korviksista koostuva setti + useasta helmiranekorusta koostuva setti jo riitä korujen osalta. Jos myynnissä olisi ollut ihan peruspunainen tai perusmusta bandana niin olisin ostanut sellaisen.

Aiemmin tällä viikolla ostin Prismasta neuletakin, josta olin jo ikuisuudet haaveillut - siis neuletakista yleensä. Ajattelin alunperin ostaa perinteisemmän mallisen, mutta tuo oli täysin minun näköiseni niin se tarttui mukaan huolimatta 100% akryylikoostumuksesta. En nyt tiedä sopiiko tuo millään muotoa yhteen fiftarimekkojeni kanssa, jotka ovat syy siihen, että ylipäänsä halusin neuletakin, jotta voin käyttää niitä myös talvella, mutta ainakin se on omasta mielestäni kerrassaan upea.

Olen aina pitänyt Prisman vaate- ja varsinkin kenkävalikoimasta. Viime reissulla näin siellä ihanan petroolinvärisen paidan, jonka halusin ostaa ja yhä siitä haaveilen ja sitäkin ihanammat korolliset nilkkurit. Minun ainoat korolliset (syys-)nilkkurini löysivät tiensä jo kierrätyskeskukseen, koska ne vääntyivät pohjasta niin, ettei päkiä enää ollut kokonaan pohjan päällä ja nyt hakusessa ovat uudet, vaikka eivät ne tietenkään ehdottoman tarpeelliset ole. Pitäisi muutenkin säästää rahaa, jotta pääsee piipahtamaan Tampereella serkun luona jossain vaiheessa syyskuuta ja sitähän ei tiedä mitä kaikkea sieltä tulee ostettua, joten pitänee nyt vähän hillitä shoppailuhimoa ja tyytyä nököttämään kotosalla kirjoittamassa prinsessatarinoita.

Kyllä, täytän kahden viikon päästä 24 ja minulla on prinsessafetissi.

1 kommentti: