lauantai 17. lokakuuta 2015

Red & Hearts

Olen alkanut jo karruttaa talvivaatekaappia, ja kun kävin tässä viikko sitten wannabella, mukaan tarttui Hell Bunnyn punaisen Paula-hameen ohella myös kuvioltaan aika räikeä Aurora Jumper-neule. Hametta menin ostamaan, mutta ihan uteliaisuudesta kokeilin tätä, koska sitä sanottiin normaalia pienemmäksi, mutta ihan suotta - se on normaalikokoinen, jokseenkin hihat voivat olla tiukat, jos on paksut käsivarret.

Paula-hame on melko ohutta puuvillaa, joten se sopii kaikkiin vuodenaikoihin, mutta ehkä vielä enemmän lämpimälle säälle - ei niin haittaa, jos helmat lentää korviin tuulessa, koska ne muuten lentää. Ostin hameen, koska minulla on liian vähän hameita, joita yhdistellä paitoihin ja punainen kellohame on fiftarityylissä aikamoinen wardrobe stable.

Neuleen puolestaan ostin heräteostoksena. En varsinaisesti tykännyt tuosta kuviosta, mutta totesin, että minulla ei ole lyhkäisiä neuleita ja ihan suoraan se uteliaisuus voitti. Neule on 30% villaa ja 70% akryylia ja kutittaa vähän päällä, mutta on todella lämmin ja ihan mukava myös kuvioltaan. Olen alkanut tykätä siitä, mutta en tykkää siitä, että alareunan resori on niin veltto ja leveä, vaikka muuten neule istuu hyvin. Iskäkin totesi, että kuin suoraan 50-luvulta, joten onnistunut ostos.

Muita heräteostoksia olivat kuvissa suoraan kaupasta jalkaan vedetyt Gaborin nahkasaappaat. Sovitin niitä, koska Gaborin kengät ovat ylivoimaisen mukavia jalassa, ja nämä istuivat pohkeiden kohdalta kuin minulle tehdyt. Korkoa löytyy muutaman sentin, eli näillä voi vielä kävellä ja fiilistä parantaa se, että sisäpohjat ovat pehmustetut ja lesti täydellisen kapea. Purrrfect.
Olivat tarjouksessakin, mutta hintaa jäi silti 155€. Melko tyyristä, mutta laatu maksaa ja ennemmin ostan nahkaa, joka hyvin hoidettuna kestää vuosia kuin tekonahkaiset halpiskengät, jotka hajoavat parissa vuodessa. Vintagekengät on hyvänä esimerkkinä siitä, että laatu kestää vuosikymmeniäkin siinä missä halpiskengät menee vaihtoon parin vuoden sisällä.  Pitäisi vanhat bootsini heittää roskiin, koska niille kävi juuri näin, että imaisevat vettä ja tekonahkapinnoite on kulunut pilalle.

Loppuun hassuna pikkufaktana voin sanoa, että työkaverikin osti Gaborin kengät ja rakastui niihin niin, etten ole ainoa koroilla kopisija enää työpisteelläni. Hyvä niin, koska kun seison 152cm pitkän naisen rinnalla korkokenkineni lähes 180cm pitkänä, olo on vähän kuin amatsonilla. :D
No, vielä kaksi päivää ja sitten tieni käy ylöspäin kohti kirjaimellista pätkätyötä. Ei haittaa, vaikka on pätkittäin, niin kauan kuin on töitä ja rahaa jatkaa shoppailua. Wishlistiltä löytyy sekalainen läjä vaatteita ja kenkiä, jotka haluavat päästä vaatekaappini täytteeksi, ja kampaajallakin pitäisi käydä. Eli rahanmenoa tiedossa, mutta onneksi myös tuloa, huehuehue.

5 kommenttia:

  1. Such a fab jumper, I love anything with hearts on! x

    VastaaPoista
  2. Tuohan on aivan täydellinen jouluneule! Ainakin mun mielestä, mutta minä olenkin tällainen jouluhörhö :) Ja koko asu on taas ihan älyttömän kaunis, ei voi kuin ihailla sun tyyliä :)

    Gaborin kengät on kyllä huippuja ja mua harmittaa, kun löysin kesällä Haloselta ihanat ja järkevät Gaborin kävelykengät, mutta eipä ollut mun kokoa. Tsekkasin kaikki nettikaupatkin ja se malli oli joka paikasta loppu. Olen aina ajatellut, että nuukailen ja ostan kengät alennusmyynnistä, mutta nyt päätin, että olen jo keväällä kärppänä ja ostan normaalihinnalla, koska muuten jään taas ilman hyviä kenkiä! Sellaiset kun on olleet haussa vuosia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tutustuin Gaborin kenkiin Paawon kautta, kun hänellä oli ihanat korkkarit. Sitten ostin Lappeenrannasta itselleni Gaborit työkengiksi ja sitten olen sovitellut niitä Sokoksella, mutta jättänyt ostamatta, kunnes törmäsin näihin ja kotiinhan ne lähti :D

      Poista
  3. Upeat saappaat! Täällä toinen nahkakenkäfani. Itse olen valmis maksamaan nahkakengistä saman verran, sillä se on sijoitus joka kestää vuosia. Minun nahkasaappaat ei vaan ole kovin käytännölliset, ne on sellaiset rotantapposaappaat. :D ja niissä on kymmenen senkin korko, terveisin toinen amatsooni.

    Minusta tuo resori näyttää yllättävän hyvältä! Ja punainen kellohame on must. Itse ostin aikanaan sellaisen alennusmyynnistä heräteostoksena ja kylläpä on tullut käytettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nahka on kyllä kestävä ja hyvä materiaali, kun sitä saa melko helposti hoidettua ja pidettyä hyvänä. En halua enää ostaa keinonahkaa :)

      Kumma kyllä, nyt vasta tuli ostettua punainen kellohame. Aloittelin vähän tummemmilla sävyillä ja silti vaikka hurahdin punaiseen (on punaisia kellomekkoja kolme vai neljä kappaletta ja kynämekkokin), ei tullut koskaan ostettua hameena. Harkitsin kyllä, mutta aina jäi, kunnes nyt tuli paikalliseen putiikkiin ja kävin kotiuttamassa.
      Neule oli kyllä heräteostos, mutta olen alkanut rakastaa sitä :D Se on lämmin ja istuu hyvin. Aluksi se näytti siltä, että se on liian räikeäkuvioinen, mutta päällä se näyttää paremmalta kuin miltä se näytti rekissä. Materiaali vähän kutituttaa, mutta siihen tottuu.

      Poista